Zdrowe odżywianie - potrzebne informacje

Autor: SuperWnetrze.pl 2022/01/10

Według WHO (Światowej Organizacji Zdrowia), zdrowa dieta pomaga chronić przed niedożywieniem we wszystkich jego formach, a także przed chorobami niezakaźnymi (NCD), w tym takimi jak cukrzyca, choroby serca, udar i nowotwory. Niezdrowa dieta i brak aktywności fizycznej są głównymi globalnymi zagrożeniami dla zdrowia. Zdrowe praktyki żywieniowe rozpoczynają się już we wczesnym okresie życia, co może mieć długoterminowe korzyści zdrowotne, takie jak zmniejszenie ryzyka nadwagi lub otyłości oraz rozwoju chorób niezakaźnych w późniejszym okresie życia.

Dieta pudełkowa - 'lunchbox diet'

Jedzenie zdrowej żywności z pomocą ‘diety pudełkowej’, z pewnością pomoże Ci zadbać o zdrowie ciała, a także i umysłu, co będzie miało późniejszy wpływ na ogólne samopoczucie. Dieta pudełkowa przeznaczona jest dla osób zapracowanych, które nie mają czasu na codzienne samodzielne przygotowywanie pożywnych posiłków ale chcą zadbać o racjonalne odżywianie. Jest to też doskonałe rozwiązanie dla wszystkich osób ceniących sobie wygodę. Dodatkowo, jeśli rozważasz wyszczuplenie swojego ciała, to taka dieta może bardzo skutecznie wpłynąć na zamierzony rezultat. Nie oznacza to jednak, że musisz rezygnować z wielu rzeczy, które jesz codziennie. Możesz jeść śniadanie jak kiedyś, a także pić wino do kolacji. Jednak przede wszystkim, powinieneś przygotować swój lunchbox w ten sposób, aby zawierał 60% warzyw, 30% białka. Dzięki takiemu rozwiązaniu, Twoje ciało będzie mogło pozostać sprawne i zdrowe. Zobacz nasze propozycje lunchboxów: lunchbox Bento różowy i lunchbox Bento zielony.

Akcesoria do kuchni fit

1. Blendery do robienia smoothie

Smoothies i koktajle to świetny sposób na urozmaicenie diety i wzbogacenie jej o najlepsze składniki. Dzięki temu możesz z łatwością włączyć do swojej diety nawet te potrawy, których nie lubisz. Posiłki te są również popularne wśród dzieci, ponieważ są łatwe do przenoszenia w butelce, pożywne, smaczne i kolorowe. Zobacz: blender stołowy i blender ręczny.

2. Wyciskarka do cytrusów

Niezbędnym elementem codziennej diety są również soki, szczególnie te świeżo wyciskane. Zawierają one znacznie więcej witamin niż samo jedzenie owoców. Aby cieszyć się domowymi sokami, warto kupić sokowirówkę lub wyciskarkę do cytrusów. Zobacz: wyciskarka do cytrusów Alessi.

3. Pojemniki na kiełki

Kiełki to skoncentrowany suplement właściwości roślin, które można łatwo wyhodować w domu. Kiełkami możesz zastąpić sałatę i inne warzywa. Mają niepowtarzalny smak i często potrzeba czasu, aby się do nich przyzwyczaić. Kiełki są świetnym dodatkiem do sałatek. Są niskokaloryczne, bogate w błonnik i zawierają kwasy tłuszczowe omega-3, co oznacza, że można je spożywać bez ograniczeń. Najważniejsze jest, aby jeść najświeższe kiełki, jakie tylko można znaleźć. Możesz wypróbować różne i wybrać te, które najbardziej Ci się podobają. Kiełkowanie dotyczy około 20 różnych roślin, głównie z rodziny zbóż i roślin strączkowych. Regularna dieta z kiełkami może uchronić nas przed wieloma chorobami, w tym nowotworami. Zobacz: zestaw doniczek na kiełki.

4. Jajowar

Jest to popularne i wielofunkcyjne narzędzie kuchenne. Jajowary to świetny sposób na szybkie przyrządzanie jajek w zdrowy sposób. Gotowanie na parze jest zdrowsze, ponieważ naturalne witaminy i minerały nie są wypłukiwane z wody, jak ma to miejsce w tradycyjnych garnkach. Zobacz: jajowar electro.                                                         

5. Wkładki do gotowania na parze

Jeśli chcesz gotować na parze, ale nie zamierzasz kupować kolejnych garnków, możesz ograniczyć się do specjalnych wkładów lub przystawek - zajmują one mniej miejsca, są znacznie tańsze, a spełniają tę samą funkcję co tradycyjny garnek. Akcesoria te mogą być wykonane ze stali nierdzewnej lub silikonu. Zobacz: wkładki do gotowania na parze

 

Zasady zdrowego odżywiania

Zasada I. Jedz różnorodne warzywa, zwłaszcza ciemnozielone, czerwone i pomarańczowe (co najmniej trzy warzywa dziennie).

Zasada II. Konsumuj różnorodne owoce (co najmniej dwa owoce dziennie).

Zasada III. Wybieraj pełnoziarniste pieczywo i płatki zbożowe o wysokiej zawartości błonnika (od 3 do 6 porcji dziennie).

Zasada IV. Ogranicz lub wyeliminuj rafinowane lub przetworzone węglowodany; większość ziaren w Twojej diecie powinna być pełnoziarnista.

Zasada V. Pij mleko beztłuszczowe lub niskotłuszczowe i jedz niskotłuszczowe produkty mleczne.

Zasada VI. Wybieraj różne niskotłuszczowe źródła białka - w tym jajka, fasolę, drób bez skóry, owoce morza, chude mięso, niesolone orzechy, nasiona i produkty sojowe.

Zasada VII. Jeśli jesz mięso - zamieniaj czerwone mięso - białym.

Zasada VIII. Ogranicz spożycie tłuszczów nasyconych i tłuszczów trans (takich jak częściowo uwodorniony olej) tak bardzo, jak to możliwe. Zamiast tłuszczów stałych używaj olejów roślinnych (takich jak oliwa z oliwek lub olej rzepakowy).

Zasada IX. Zmniejsz dzienne spożycie soli lub sodu. Zmniejsz je do mniej niż 1500 mg na dzień, jeśli masz więcej niż 50 lat, nadciśnienie, cukrzycę lub przewlekłą chorobę nerek.

Zasada X. Ogranicz lub wyeliminuj "śmieciowe jedzenie" - żywność, która zawiera rafinowaną białą mąkę, tłuszcze stałe lub tłuszcze trans, dodane cukry i jest bogata w sód.

Zasada XI. Ogranicz lub wyeliminuj napoje gazowane i inne napoje z dodatkiem cukru, które są wysokokaloryczne i zawierają niewiele lub nie zawierają żadnych składników odżywczych.

Zasada XII. Jeśli pijesz napoje alkoholowe, rób to z umiarem. Pij tylko wtedy, gdy nie stanowi to zagrożenia dla Ciebie lub innych osób.

 

Poprzedni artykuł Następny artykuł
  • Dyfuzor zapachowy Cocodor Dyfuzor zapachowy Cocodor

    Czytanie ciekawych książek, oglądanie pasjonujących filmów czy spędzanie czasu z zaproszonymi gośćmi - można sobie umilić dyfuzorami zapachowymi o wyjątkowych nutach aromatycznych. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się więcej!

    Autor: SuperWnetrze.pl 2022/01/24 Czytaj dalej
  • Moździerz - co to jest? Moździerz - co to jest?

    Moździerz służy do rozdrabniania i ucierania przypraw, nasion i świeżych ziół. Dzięki moździerzowi można stworzyć własne, naturalne i niepowtarzalne kompozycje ziołowe do gotowania, marynaty do mięs oraz słodkie dodatki do ciast. Czytaj więcej.

    2022/01/17 Czytaj dalej
  • Co na dzień babci i dziadka? Co na dzień babci i dziadka?

    Dzień babci i dziadka to wyjątkowy czas, w którym mamy okazję wyrazić im swoją wdzięczność, szacunek oraz miłość. I choć można zrobić to na wiele sposobów, to jednak najpopularniejszym wciąż pozostaje ciepły gest. Czytaj więcej.

    Autor: SuperWnetrze.pl 2022/01/11 Czytaj dalej
  • Termos obiadowy - co warto wiedzieć? Termos obiadowy - co warto wiedzieć?

    Wszystko co musisz wiedzieć o termosach obiadowych. Zastanawiasz się gdzie zabierać termos obiadowy lub może co w nim przechowywać? Rozważasz kupno termosu dla swojego dziecka? Oto wszystko co powinieneś wiedzieć na ten temat. Zobacz ten artykuł.

    Autor: SuperWnetrze.pl 2021/12/16 Czytaj dalej
  • Saturator - co to jest? Saturator - co to jest?

    Saturator to innowacyjne urządzenie na miarę XXI wieku. Dzięki nim z szybki i prosty sposób można samodzielnie przyrządzić swoją własną wodę gazowaną w odpowiednim smaku. Posiadanie takiego urządzenia z pewnością zaoszczędzi Ci dodatkowe pieniądze.

    Autor: SuperWnetrze.pl 2021/12/08 Czytaj dalej